V sedemdesiatych rokoch minulého storočia bola vláknina (niekedy uvádzaná aj ako balastné látky) zadefinovaná ako zvyšky rastlinných buniek, ktoré sú rezistentné na trávenie ľudskými enzýmami. Ide o rozmanitú skupinu zlúčenín, vrátane lignínu a komplexných sacharidov, ktorá je súčasťou štruktúry rastlín a pomáha budovať rastlinné molekuly. Aj keď patrí pod sacharidy, nemáčítať viac

Moji klienti často hovoria, že zavádzanie pravidiel zdravého životného štýlu do ich bežného života je pre nich príliš náročné a stojí priveľa námahy a ďalšieho stresu. Ako na to? Ak ste naozaj odhodlaní zmeniť svoj postoj k vlastnému zdraviu a máte pocit, že je toho na Vás naraz priveľa, začnite veľmi pomaly a postupne.čítať viac

Hovorí sa: „kde niečo končí tam niečo iné začína“. Alebo: „nikdy nie je neskoro začať“, či „každý začiatok je ťažký“. Určite poznáte ďalších x múdrych prísloví na túto tému. Stále s niečím začíname a najlepšie je, ak je začiatok spojený s cieľom dosiahnutia pozitívnej zmeny, vyššieho levelu, lepšieho stavu, pocitu, čohokoľvek. Som prirodzenečítať viac

Tento text píšem pod slnečníkom na pláži. Dovolenka!!! Tých pár vzácnych dní kedy vypadneme z každodenného stereotypu a nekonečných povinností. Obdobie, kedy si dovolíme všetko, alebo aspoň viac ako inokedy. Tento web je hlavne o stravovaní, preto budem písať na túto tému. Neodchádzajte, nebudem Vám nič zakazovať 🙂 Často sa ma pýtate, ako zvládnuťčítať viac

Som typ, ktorý potrebuje svoje istoty. Svoju posteľ, bezpečné vzťahy, istú prácu, atď., stereotypy, ktoré ma upokojujú. Máte to aj vy? Ale život je aký je a niekedy aj pri tej najväčšej snahe strácate všetko čo ste roky budovali. Výhodu majú tí odolnejší jedinci, ktorí nelipnú na mieste a veciach. My, čočítať viac

1. Jedzte 3x denne, nie viac, nie menej 2. Po každom jedle urobte minimálnu päťhodinovú prestávku kým začnete jesť ďalšie jedlo 3. Konzumáciou jedného jedla nestrávte viac ako 60 minút 4. Podľa možnosti nejedzte po 21. hodine Tieto prvé štyri pravidlá spolu súvisia. Počas prestávok medzi jednotlivými jedlami klesá hladina inzulínu,čítať viac

Rozmýšľali ste niekedy nad tým, čo pre vás znamená chlieb? Pre mňa spomienku na detstvo, kedy sme od mamy dostávali taký ten nahrubo odkrojený s masťou a cibuľou. Jednoducho detstvo, domov, úžasné chute. Chlieb je základná potravina na celom svete. Nepoznám nikoho, kto ho nemá rád – každý miluje voňavý chlebík s chrumkavoučítať viac

Som veľký fanúšik tzv well-being – pocitu zdravia a pohody. Je tým najlepším predpokladom a základom pre šťastný život. Tvrdím, že tento stav môže dosiahnuť každý – systematickou starostlivosťou o samého seba – a to je nikdy nekončiaca práca.  Kombinácia vhodnej (zámerne sa vyhýbam výrazu „zdravej“) stravy, z ktorej mám nielen úžitok ale aj potešeniečítať viac